Kdo je: Petr Tomášek

vydáno 6. září 2006, autor SchemberaM, přečteno 5607x

Člověk, který měl premiéru na letošním posledním bodovaném závodu sezóny... Dovolte, abychom jej představili.

Kdo je: Petr Tomášek

Sice jsem neměl žádný vzor ani vedení k závodění, ale odmala jsem miloval adrenalin, riskování a překonávání rekordů v čemkoliv. Táta se věnoval (a věnuje dodnes) amatérskému létání, v jedenácti letech jsem popojížděl jeho jednomístným motorovým rogalem (motor trabant s reduktorem) po travnatém letišti, trošku jsem přidal, zafoukal protivítr a najednou jsem se ocitl 7 metrů vysoko nad hlubokou oranicí. Nezbylo než ihned přidat, vystoupat a seznámit se samoukou narychlo s ovládáním rogala... Táta dostal skoro infarkt, já asi 1 hodinu poletoval nad letištěm a pak se mi podařilo bezchybně přistát.

 

S auty jsem začal až v 18-ti letech s řidičským průkazem, ale již v autoškole jsem se otáčel na ruční brzdu a instruktor si bral na jízdu se mnou přilbu z motorky - zní to jako vtip, ale opravdu to tak bylo, dělal jsem ŘP v Čakovicích na náměstí. Po pár letech mě ale ve Fordu Sierra  patřičně „zabrzdila“ naložená Liazka – dodnes mám v noze 50cm titanovou tyč.

 

V sedmi letech jsem po úraze ztratil sluch, naštěstí závoďák je dobře cítit, takže to nevidím jako zásadní problém. Akorát musím vždycky nechat poslechnout auto kamarádům - ohledně pískání ložisek atp. Svůj volný čas v dětství jsem dělil na programování a jízdu na kole, následoval gympl a ČVUT FEL.  Závodění jsem se začal věnovat až po dokončení rodinné firmy v roce 2004.

 

Se Subaru Impreza GT jsem začal absolutně vyhrávat všechny amatérské závody (TriolaCup, HobbyOpenCup, FMS) a postupně ho i upravovat - přidal jsem tlak na turbu, vyndal sedačky, přešel z okruhových slicků na kopcové atd. Na konci roku 2005 jsem již vyhrával o 4 sekundy absolutně, takže jsem se rozhodl zkusit v další sezóně závody MČR. Ovšem bylo mi jasné, že se sériovým Subaru GT bez samosvorů a velkou váhou nemám šanci proti pětisetkoňovým cestovním vozů ve skupině “M", takže jsem ho doma v garáži v zimě „upravil“ :-)  Nejvíce jsem se vrhnul na odlehčování – na auto padlo skoro 50 kotoučků do flexy a desítky vrtáků :-)

 

Stále mám ale zcela sériový STi blok i hlavy, pouze jsme ručně vyleštili kanály. Sehnal jsem si i levně zadní lamelovou a přední torsen samosvorný diferenciál. Prostřední jsem nechal sériovou Visco-spojku. Bohužel po dokončení auta mi ho sešrotoval kamión na dálnici i s podvalem, tudíž vše začalo nanovo...

 

Na MČR jsem se tedy dostal v letošní sezóně až na poslední závod Laudon v Albrechticích u Lanškrouna. Osahával jsem si auto, zvykal si na zadní samosvor a snažil se to nerozbít :-) Myslím, že i přes silně nekonvenční vzhled se mi auto podařilo selským rozumem postavit na konkurenceschopnou úroveň. Čas 1:49.1 v poslední jízdě s motorem na skoro sériový tlak 1.3 baru dává tušit velké možnosti do budoucna.

 

Samozřejme bych to nikdy sám nezvládnul bez pomoci pana Křenka z Křenek-motorsportu, který má závodní stáj kousek ode mne. Jím navržená i zpracovaná ramena nemají chybu. Byť s nimi hýbou obyčejné HP sporting tlumiče. Chtěl bych si na autě dodělat zadní difuzor a uhladit spodek auta, namapovat konečně motor a zvednout tlak. Akorát nevím, zda mám přejít na ELF benzín jako všichni ostatní :-)

 

Petr Tomášek

Nejnovější články z kategorie

Související obsah

    Žádný přidružený obsah

Komentáře

Caruso

7.9.2006 21:41:28

Nemá cenu rozčilovat se nad nějakým mageorem (pardon) Ano závody jsou vždy o penězích, ale jestli si myslíš, že ti co jezdí jako doprovod se svými piloty na závody kvůli penězům (přeloženo: jako za těžký prachy) tak si úplně vedle. Na závody se jezdí za stravu a za byt a hlavně kvůli tomu, že je člověk u TOHO. Mno nevím jestli to tady neventiluju zbytečně, protože ten kdo se motá okolo závodů tak to ví a ten kdo sedí ve stánku bude vždycky prskat závistivý kecy... :-)

Viktora Josef

7.9.2006 16:12:18

Mageo---jsi koště hloupý, nic o tom nevíš a nepoznáš ani Evo od Imprezy,navíc Petrovo auto není ani náhodou za milion, tak než ze sebe neco vybleješ tak se nad tím prosím tě zamysli a nejednej tak hloupě. Díky

Milan M3

7.9.2006 15:05:42

Proč se za sebe Mageo stydíte? Četl jste to, co je psáno nad formulářem pro vyplnění nového příspěvku do diskuze? A pokud ano, četl jste to celé? Nemám pocit, že by vám za váš názor někdo trhal hlavu, ale svojí předposraností o případné odhalení dáváte najevo, že si za svým názorem až tak nestojíte :-)) Což je samozřejmě k smíchu. Jo a EnterpriSe se píše se "S" :)

Mageo

7.9.2006 14:54:36

Tak tak konecne nekdo kdo dal napit fajnovejm zavodnickum s milionovejma karama a specialnim tymem mechaniku. Jen tak dal hlavne at to "peklo" alias Enterprice Evo II nenamota na strom byla by to skoda kdyz uz ho to stalo tolik prace.

Josef Viktora

7.9.2006 12:23:08

Petr je opravdu velice horlivý do závodění, přijde mi že nemá žádný pud sebezáchovy což je dobře jestli chce nadále vyhrávat. Škoda jen že měl tolik smůly s autem, ale myslím že se to časem vychytá. Přeju mu hodně štěstí, peněz a síly pokračovat. Držím ti palce Petře. Ahoj. Mechanik Pepek. :)

logo

Registrované periodikum Státní technické knihovny pod ISSN 1801-1608
provozovatel & © 2012 milan schembera.cz a jiří koubek

Všechna práva vyhrazena

Jakékoliv užití obsahu, a to včetně převzetí článků, je bez souhlasu provozovatele zapovězeno, platí tu autorský zákon. Provozovatel si vyhrazuje právo zveřejnit pouze to, co sám uzná za vhodné a není povinnen se komukoli zpovídat, jelikož je tento portál v soukromém vlastnictví. Tento projekt NEBYL financován z prostředků Evropské Unie.

Kontakt na redakci  |  Máte zájem o inzerci, reklamu nebo námět na zlepšení?

schembera.cz repro dtp dovrchu.cz