Osella Engineering oficiálně k nové Oselle FA30!

vydáno 11. ledna 2009, autor CholastaL, přečteno 4134x

Dlouho očekávaná informace o nové zbrani italské Oselly pro sezónu 2009 je na světě...

Osella Engineering oficiálně k nové Oselle FA30!



Výborné výsledky Simone Faggioliho v loňské sezóně s Osellou PA27 BMW na evropských i italských tratích, daly jasnou zprávu o tom, jak velký potenciál se skrývá v nově nastolené koncepci prototypu z dílen italského konstruktéra. Především konkurenceschopnost PA27 s formulemi 3000 na kopcích byla obdivuhodná a to i přes výkonový handicap motoru. Proto se Osella Enginnering s.r.l. rozhodla pokračovat v tomto projektu. Dalším stupněm v jeho vývoji je tedy (jak již napověděly předsezónní zvěsti) jednomístný speciál s centrálním umístěním pilota s označením FA30. Velkou změna bude i v použitém agregátu, kde se objeví namísto „slabého“ motoru BMW motor Zytek V8 s objemem 3000 ccm zpražený se sekvenční převodovkou Sadev.




Konstrukce FA30 (karbonový monokok) je postavena výhradně pro závody do vrchu (PA27 byla konstruována i pro okruhové závody) - jedná se tedy o čistě vrchařský speciál. Na vývoji vozu spolupracuje mimo Oselly i pneumatikářská firma Marangoni a tým Simone Faggioliho. V součastné chvíli by měl být dokončován první exemplář FA30, který by měl koncem února otestovat Simone Faggioli.




zdroj:oficiální tisková zpráva Osella Engineering s.r.l.

Nejnovější články z kategorie

Související obsah

    Žádný přidružený obsah

Komentáře

Vitana 2

15.1.2009 17:58:04

wmax - Tak si musíš do té WR10 koupit nějaký pořádný rádio, SENCOR nestačí, zkus třeba INTERNATIONAL nebo wolkmena :-)

wmax 72

15.1.2009 12:18:10

Ahojík CHoli, ne ne nic nenaznačuji, chraň bůh(na toho šmejda nevěřím, takže chraň peklo), je to moc pěkný, jen mě není jasné, když jsou snědý, proč si za každou cenu musí opalovat obličej i při závodní jízdě a také a to vím jistě, není v otevřeném autě slyšet za jízdy CD.

Milan M3

15.1.2009 10:27:36

Myslím, že když se podíváš na právě vydaný článek, tak ti to docvakne :-)

CHoli

15.1.2009 10:07:36

2WMAX: co pak si nám tím chtěl naznačit? :)

CHoli

15.1.2009 10:06:47

Tak se omlouvám za chybku, označení PA se dle italských kolegů rovná P.A. Prototipo Alberto (prototyp Alberto) . Vznik tohoto označení byl na počest zesnulého konstruktéra Alberta Guerrata... a ještě dodám, že označení FA již bylo použito v 80. letech na jiných formulových vozech z dílen Oselly

wmax 72

15.1.2009 9:42:06

Takto by mělo vypadat závodní auto, jen přidat okno a střechu a nemá to chybu.

CHoli

12.1.2009 0:00:23

tak pokud se to vezme hoooodně hrubým pohledem, ale opravdu hodně hrubým moc se od PA27, která jela druhou polovinu sezóny neliší (ale to opravdu jen co se týče hrubého pohledu z vnějšku, pod kapotáží to bude úplně jiný stroj ) obr_PA27

Fans

11.1.2009 22:12:10

Vypadá to jak na Le Mans.

CHoli

11.1.2009 19:51:21

mělo by to být od "slova" Formula - myšleno jednosedadlový vůz s posezem uprostřed... PA- Prototipo , FA - Formula

Roman Kratochvíl

11.1.2009 19:41:58

Proč se to jmenuje FA místo tradičního PA, typuji že to F znamená něco jako "jezdec uprostřed" - je to tak ?

logo

Registrované periodikum Státní technické knihovny pod ISSN 1801-1608
provozovatel & © 2012 milan schembera.cz a jiří koubek

Všechna práva vyhrazena

Jakékoliv užití obsahu, a to včetně převzetí článků, je bez souhlasu provozovatele zapovězeno, platí tu autorský zákon. Provozovatel si vyhrazuje právo zveřejnit pouze to, co sám uzná za vhodné a není povinnen se komukoli zpovídat, jelikož je tento portál v soukromém vlastnictví. Tento projekt NEBYL financován z prostředků Evropské Unie.

Kontakt na redakci  |  Máte zájem o inzerci, reklamu nebo námět na zlepšení?

schembera.cz repro dtp dovrchu.cz