Petr Vítek druhý před domácím publikem na Ecce Homo

vydáno 5. června 2012, autor Redakce, přečteno 709x

Petr Vítek si letos při Ecce Homo dojel pro pódiové umístění a v rámci skupiny sportovních prototypů se ujal vedení v ME!

Petr Vítek druhý před domácím publikem na Ecce Homo

Páté zastavení evropského šampionátu závodů do vrchu v letošní sezóně bylo v České republice. Po čtyřech odjetých závodech patřilo Petru Vítkovi průběžné 2. místo ve skupině E2-SC a při domácím závodě chtěl český reprezentant ve skupině E2-SC navázat na dobré výsledky z předchozích dvou závodů - Portugalska a Španělska.

Závod Ecce Homo Šternberk patří již více než 30 sezón ke stálicím evropského mistrovství a letos přivítal velmi nabité startovní pole. Mezi účastníky samozřejmě nechyběl ani Petr Vítek. Na závod přijel společně s týmem Faggioli a poprvé se tak mohl domácímu publiku představit s Osellou PA30 Zytek.

„Po Ecce Homo jezdím prakticky každý týden. Trať totiž leží na spojnici Opava – Olomouc a tuto trasu absolvuji často. Z Opavy to mám do Šternberka jen necelou hodinu jízdy. Ecce Homo samozřejmě beru jako domácí závod a podél trati mám každoročně spoustu fanoušků. Jejich podporu velice vnímám a rád bych jim letos předvedl slušný výkon. Ještě stále se musím s Osellou učit, ale troufám si ve Šternberku na tří minutovou hranici. Podle časů z minulých let vím, že je toho moje auto schopno a navíc by tento výkon mohl stačit i na slušné umístění. Letos je ovšem očekávána nesmírně těžká konkurence. Rád bych se v ní prosadil, tak uvidíme, jak se mi nad šternberským hradem povede zajet. Když budu počítat předsezónní testování, tak Ecce Homo je pro mě pátým startem s PA30. Z mého pohledu už tedy musím mít dost zkušeností s ovládáním tohoto vozu a to se musí odrazit i ve výsledcích,“ vylíčil své ambice Petr Vítek před domácím podnikem závodu Mistrovství Evropy.


Tým AG-MOTORSPORT měl v domácím prostředí navíc dvojí zastoupení ve skupině E2-SC. Letos poprvé usedl do Oselly PA20s BMW i Aleš Ryš. Premiérový start s Osellou a navíc i první start na trati Ecce Homo, představoval pro Aleše nejen obtížný úkol, ale i splnění klukovského snu. Volantu Oselly se zhostil s respektem, ovšem na trati rozhodně ostudu neudělal. Před závodem si stanovil cíl postupně zrychlovat a hlavně zbytečně nechybovat. Všechny jízdy absolvoval bez vážného problému a zároveň ve svižném tempu. Pouze poslední nedělní jízda mu nevyšla dle jeho představ, protože byl v jízdě omezen stávkující převodovkou. Každopádně Aleš na Ecce Homo ukázal, že by si mohl s PA dvacítkou v budoucnu slušně porozumět.


Pro Petra Vítka, ale i pro ostatní účastníky, bylo Ecce Homo zahájeno sobotními tréninky. Už první jízda prozradila, že hlavním soupeřem bude Petrovi červená Norma Dušana Nevěřila. Vedoucí jezdec českého šampionátu se už s Petrem na trati během letošní sezóny jednou setkal. Událo se tomu na rakouském Rechbergu, kde měl Nevěřil výrazně navrch. Tuto situaci nechtěl Petr Vítek opakovat a tak musel ve Šternberku zrychlit. To se podařilo už v tréninkových jízdách. To ovšem nebylo možné usuzovat dle oficiálních výsledků, protože Petr Vítek zvolil taktiku lsti, když vypustil závěrečnou rovinku. Jeho čas tak neodpovídal výkonu na trati a na definitivní zhodnocení rozdílu mezi Dušanem a Petrem se muselo čekat až na nedělní závod.


Nedělní závodní program byl dramatický už od samého rána. Depem se začaly šířit zvěsti o přicházející dešťové oblačnosti, která měla dorazit přímo na finále závodního víkendu, tedy během druhého závodu. V tu chvíli se začalo vzpomínat na vodou pokažený průběh loňského ročníku závodu. Nicméně úvodní jízda byla odjeta ještě za sucha. 7800 metrů dlouhá trať znala do té doby jen několik jezdců, kteří dokázali pokořit Ecce Homo pod hranici tří minut. Do této vybrané společnosti se chtěl zařadit i Petr Vítek. S předpokládaným příchodem deště v odpoledních hodinách byla pro letošní rok jediná možnost, kdy se o tento úkol pokusit – v první jízdě závodu. Ukazatel časomíry sdělil po projetí Petrovy Oselly cílem, že opavský jezdec pokořil všechny své soupeře ze skupiny a ujal se dosavadního vedení. Čas 3:01,95 ho ovšem na vrcholu neudržel příliš dlouho, protože Dušan Nevěřil dokázal vyjet Ecce Homo ještě o krapet rychleji. Hodnota 2:59,34 ho stanovila po první jízdě vedoucím jezdcem skupiny E2-SC před druhým Petrem Vítkem a třetím Mullerem.


S blížícím se časem druhé jízdy začaly přicházet i první dešťové kapky. Předpověď se naplnila, ovšem naštěstí jen v takové míře, že se závěrečné vystoupení na Ecce Homo dalo odjet ještě na suchém obutí. Nicméně z časů jezdců, kteří postupně dojížděli do cíle, bylo patrné, že je již jízda počasím ovlivněna. Srovnat se s nastalou situací musel i Petr Vítek. Trať již byla místy vlhká, ale stále byla dostatečná přilnavost závodního slicku. Osella PA30 se startovním číslem 4 nakonec zdárně dokončila závod a s časem druhé jízdy 3:04,67 udržela průběžnou vedoucí pozici. Opět se čekalo na posledního jezdce s dvoumístným sportovním prototypem Dušana Nevěřila. Norma s motorem Judd také oproti první jízdě zpomalila, ovšem stále to stačilo na čas Petra Vítka. V domácím závodě tak zástupce AG-MOTORSPORT musel vzít za vděk druhým místem: „Vytoužená tří minutová meta bohužel letos zůstala nepokořena. Ale výrazně jsem se jí přiblížil a příští rok si s ní budu chtít opět zašpásovat. Dušan jel jako vždy skvěle, tak jak je u něho na Ecce Homo zvykem. Mám radost, že můj odstup na něho nebyl tak velký jako na Rechbergu. Jde vidět, že jsem zase blíže k TOP jezdcům a to mě bude určitě motivovat v dalších závodech. S Dušanem se ještě letos určitě potkám v přímém souboji na Dobšiné a už teď se moc těším. Kdyby mi někdo v pátek nabídl, že budu na Ecce druhý s časem na hranici tří minut, bral bych to všemi deseti. Doufám, že se mi podaří s PA30 do Šternberka v příštím roce vrátit. Už teď totiž vím, že půjde zajet ještě rychleji. Tak snad za rok opět ve Šternberku, s PA30 před domácí kulisou, které tímto velmi děkuji za projevenou podporu!“

Petr Vítek se druhým místem ve Šternberku posunul na vedoucí pozici ve skupině E2-SC v Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu. Po náročném programu nyní na AG-MOTORSPORT čeká tří týdenní pauza. Seriál Mistrovství Evropy totiž bude pokračovat až poslední červnový víkend na Apeninském poloostrově při závodech Trento-Bondone a Rieti-Terminillo.

 

Nejnovější články z kategorie

Související obsah

Komentáře

Redakce

6.6.2012 14:11:17

Díky :-)

Radek M.

6.6.2012 13:49:53

Vím, že tohle není moc k tématu ale nevím kam jinam to napsat. Chtěl bych moc pochválit vzhled stránek dovrchu v poslední době. Je to paráda, jen tak dál !! :)

Mira S.

5.6.2012 23:16:03

Pěkně, pěkně, jen tak dále :-)

logo

Registrované periodikum Státní technické knihovny pod ISSN 1801-1608
provozovatel & © 2012 milan schembera.cz a jiří koubek

Všechna práva vyhrazena

Jakékoliv užití obsahu, a to včetně převzetí článků, je bez souhlasu provozovatele zapovězeno, platí tu autorský zákon. Provozovatel si vyhrazuje právo zveřejnit pouze to, co sám uzná za vhodné a není povinnen se komukoli zpovídat, jelikož je tento portál v soukromém vlastnictví. Tento projekt NEBYL financován z prostředků Evropské Unie.

Kontakt na redakci  |  Máte zájem o inzerci, reklamu nebo námět na zlepšení?

schembera.cz repro dtp dovrchu.cz