Vrchaři obnovili tradici závodu Ústecká 21

vydáno 29. května 2016, autor Jiří Koubek, přečteno 2370x

Po pěti letech se na trati z Ústí nad Orlicí na Andrlův chlum opět rozburácely motory vrchařských speciálů.

Vrchaři obnovili tradici závodu Ústecká 21

Podařilo se tak obnovit tradici jednoho z nejoblíbenějších závodů do vrchu – Ústecké 21. Zájem jezdců i diváků o Ústeckou 21 potvrdil, že snaha organizátorů v čele se Zdeňkou Urbanovou a Jiřím Janákem ze zdejšího Autoklubu Ústí nad Orlicí nebyla marná. I díky pěknému počasí sledovalo po oba dny sportovní klání přes 5000 diváků, kteří si mohli užívat souboje téměř 130 jezdců. Ty pak čekalo 3650 metrů skvěle připravené náročné závodní trati s 21 zatáčkami a převýšením 209 metrů.

1. závod - sobota 28.5.2016

V Mistrovství ČR - Divizi I cestovních vozů se na start postavilo celkem šest jezdců a dvě jezdkyně. Souboj o prvenství v Divizi I se odehrál mezi Jaromírem Malým a Lukášem Vojáčkem, kteří si to zároveň rozdali i o prvenství ve skupině A. S náskokem necelé 1 sekundy se v cíli radoval zkušený Jaromír Malý, startující stejně jako Vojáček s Mitsubishi Lancer Evo VIII. Bronzovou příčku v Divizi I a zároveň vítězství ve skupině N produkčních vozů vybojoval po vyrovnaném výkonu Tomáš Vavřinec s Lancerem deváté evoluce,  kterého především v první závodní jízdě potrápil mediálně známý kuchař Filip Sajler s "evo desítkou". Ten v cíli slavil bronzovou příčku v Divizi I a zároveň stříbrnou pozici ve skupině N. Třetí místo v eNkách a zároveň vítězství v dámském pohárů se stalo kořistí Dominiky Benešové, která svojí sokyni Gabrielu Sajlerovou „pojela“ o téměř 4 sekundy.

Nejvíce jezdců se na start postavilo v Divizi II sportovních vozů, kde se vzhůru 21 zatáčkám Andrlova chlumu vydalo 18 jezdců a 2 jezdkyně. Divize II a zároveň skupina E2-SH se stala jasnou kořistí domácího jezdce Marka Rybníčka, který se tak stal nejrychlejším jezdcem cestovního vozu sobotního závodu. Se svým novým speciálem Ford Fiesta WRC Evo zdolal technickou trať Ústecké 21 průměrnou rychlostí přes 110 km/h. Druhé místo v Divizi II i skupině E2-SH vybojoval domácí jezdec Jan Čermák na speciálu Mitsubishi Colt EVO 700 a bronz si z Ústí odváží Dan Michl, startující s vozem Lotus Elise.
Vítězem skupiny E1 se v sobotu stal Oskar Beneš s Fordem Fiesta WRC, za kterým pouze o jednu setinu sekundy zaostal Pavel Ulman s BMW M3, třetí pak dojel Martin Zeman na Lanceru osmé evoluce.
Nejrychlejším dvoulitrovým vozem byl Lotus Evora WR16 s Romanem Schwanem za volantem, šestnáctistovky vyhrál Milan Hrubý s Fabií FR16 a čtrnáctky Bronislav Stejskal s Felicií Kit car.
Skupina GT přinesla divákům atraktivní souboj legendárního Petra Vojáčka, který představil ústeckým divákům Ferrari 430 GT a Martina Jermana, který si na letošní sezonu nově pořídil další italský skvost, Lamborghini Gallardo. Vyrovnaný souboj pro sebe rozhodl Martin Jerman, třetí místo ve skupině pak patřilo Jiřímu Filingerovi na Nissanu 350 GT.
Druhý start v Mistrovství ČR absolvovala v Ústí Tereza Machová s vozem Suzuki Swift ve skupině E1, třídě do 1400 ccm. Tereza startuje v Autoklub Junior Teamu s podporou Autoklubu ČR, kam se nominovala svými výkony v loňském výběrového klání Autoklub Rally talent. Na Ústecké 21 na stupně vítězů v Dámském poháru v sobotu vlivem velké konkurence na daleko silnějších vozech nedosáhla, nicméně získala mnoho dalších zkušeností a v sobotním závodě vystoupila alespoň na stříbrný stupínek třídy E1-1400 ccm.

Trumf v Divizi III a především v absolutním pořadí oslavil v sobotu David Komárek, který se svým prototypem Norma M20FC Evo nenašel na Andrlově chlumu (stejně jako v Náměšti nad Oslavou) přemožitele. Stříbrnou příčku vybojoval Dušan Nevěřil, startující také se sportovním prototypem Norma M20FC, na bronzový stupínek vystoupil nejrychlejší jezdec s dvoulitrovým vozem Petr Vondrák, pilotující Osellu PA21.

V Mistrovství ČR historických automobilů startovalo na Ústecké 21 v sobotu 5 jezdců, nejrychlejším z nich byl Jaroslav Prášek na krásné formuli Chevron B42, následován stříbrným Milošem Zmeškalem s formulovým vozem Ralt RT 32 a bronzovým Ondřejem Chytilem s monopostem MTX 1-03.

Česká trofej závodů automobilů do vrchu přivítala v Ústí nad Orlicí na startu celkem 18 jezdců, z nichž absolutně nejrychlejší byl v sobotu Josef Hlavinka a monopostem König 1000R před Milanem Boháčem s Renaultem Clio Sport a Dušanem Dosedělem na Subaru Impreza WRX STI.
Čtrnáctistovky vyhrál Lukáš Studený na Škodě 110 R před Václavem Dobešem se Škodou Favorit a Petrem Honců se Škodou Felicia Kit Car. Nejrychlejším jezdcem s vozem do 1600 ccm byl Jaroslav Janák na VW Golf, dvoulitry vyhrál již zmíněný Boháč před Jakubem Satkem s Hondou a Tomášek Křivkou s Renaultem. Třída nad 2000 ccm pak na stupních vítězů přivítala mimo vítěze Dušana Doseděla také stříbrného Jana Macha s Octavií a bronzového Radka Klukana s BMW M3.

Absolutní pořadí MČR: 1. Komárek David (Norma M20FC Evo), 2. Nevěřil Dušan (Norma M20FC), 3. Vondrák Petr (Osella PA21), 4. Rybníček Marek (Ford Fiesta WRC Evo), 5. Vondrák Martin (Tatuus N07 Formula Masters)
Absolutní pořadí MČR HA: 1. Prášek Jaroslav (Chevron B42), 2. Zmeškal Miloš (Ralt RT32), 3. Chytil Ondřej (MTX 1-03)
Absolutní pořadí Česká Trofej: 1. Hlavinka Josef (König 1000R) 2. Boháč Milan (Renault Clio Sport), 3. Doseděl Dušan (Subaru Impreza WRX STI), 4. Janák Jaroslav (VW Golf), 5. Satek Jakub (Honda Civic Type R)

2. závod - neděle 29.5.2016

V Divizi I cestovních vozů Mistrovství ČR byl nejrychlejším jezdcem stejně jako v sobotu Jaromír Malý, opět následován Lukášem Vojáčkem a Tomášem Vavřincem, všichni na vozech Mitsubishi. Malý se zároveň stal vítězem skupiny A, na stupních vítězů ho doplnili na druhém místě Lukáš Vojáček s Mitsubishi a na třetím Jan Trnka se Škodou Felicia. Skupinu N vyhrál již jmenovaný Tomáš Vavřinec, který i v neděli dokázal porazit svého hlavního konkurenta Filipa Sajlera. Bronzová dojela Dominika Benešová, která byla zároveň nejrychlejší ženou nedělního závodu.

I přes technický problém v tréninkové jízdě dokázal v neděli obhájit vítězství v Divizi II Marek Rybníček s krásnou Fiestou WRC Evo. Druhé místo  Divizi II v nedělním závodě vybojoval Dan Michl s Lotusem Elise, třetí dojel Jiří Špalek s Mitsubishi Lancer Evo. To bylo zároveň pořadí i skupiny E2-SH. Skupinu E1 vyhrál stejně jako v sobotu Oskar Beneš s Fiestou WRC, následován Martinem Zemanem s Mitsubishi a Pavlem Ulmanem s BMW. Smůlu měl v sobotu úspěšný domácí jezdec Jan Čermák, který v první závodní jízdě „poslal“ pilotovaný stroj Mitsubishi Colt na střechu. V GTčkách byl souboj o vítězství napínavý, po první jízdě vedl Vojáček, avšak Martinu Jermanovi se podařilo ve druhé jízdě výsledek otočit. Třetí v GéTéčkách dojel Jiří Filinger s Nissanem.

Absolutním vítězem Ústecké 21, stejně tak i vítězem Divize III se i v neděli stal David Komárek, startující se špičkovým prototypem Norma M20FC Evo s přeplňovaným motorem Mitsubishi. Zdatného soupeře ale měl v Dušanu Nevěřilovi, který dokonce po první závodní jízdě vedl. Také Nevěřil pilotuje prototyp Norma M20FC, avšak s atmosférickým třílitrovým osmiválcem. Třetím jezdcem v absolutním pořadí pak byl Marek Rybníček. Dvoulitrové vozy Divize III vyhrál v neděli Petr Vondrák s prototypem Osella PA21.

Stupně vítězů dámského poháru patřily v neděli trojici Dominika Benešová, Nela Grundová a Tereza Machová. Z boje byla předčasně vyřazena poruchou svého vozu Gabriela Sajlerová.

V Mistrovství ČR historických automobilů startovali v neděli 4 jezdci, kteří si pozice na stupních vítězů zopakovali. Nejrychlejším jezdcem byl Jaroslav Prášek na monopostu Chevron, následován Milošem Zmeškalem s Raltem a Ondřejem Chytilem s Metalexem MTX 1-03.

Česká trofej závodů automobilů do vrchu měla v nedělním závodě nového vítěze – stal se jím Milan Boháč s Renaultem Clio Sport. Ten tak navázal na svá 2 vítězství v předchozím podniku v Náměšti nad Oslavou. Zároveň byl nejrychlejším jezdcem s dvoulitrovým vozem. Druhé místo v České trofeji absolutně obsadil Jakub Satek s Hondou Civic Type R, bronzový stupínek vybojoval Dušan Doseděl na Subaru Impreza WRX STI, nejrychlejší jezdec s motorem nad 2000 ccm. Čtrnáctistovky vyhrál Václav Dobeš se Škodou Favorit a šestnáctistovky Martin Samek se Škodou Pick up.

Absolutní pořadí MČR: 1. Komárek David (Norma M20FC Evo), 2. Nevěřil Dušan (Norma M20FC), 3. Rybníček Marek (Ford Fiesta WRC Evo), 4. Vondrák Petr (Osella PA21), 5. Michl Dan (Lotus Elise)
Absolutní pořadí MČR HA: 1. Prášek Jaroslav (Chevron B42), 2. Zmeškal Miloš (Ralt RT32), 3. Chytil Ondřej (MTX 1-03)
Absolutní pořadí Česká Trofej: 1. Boháč Milan (Renault Clio Sport), 2. Satek Jakub (Honda Civic Type R) 3. Doseděl Dušan (Subaru Impreza WRX STI), 4. Dobeš Václav (Škoda Favorit), 5. Studený Lukáš (Škoda 110 R)

Dalším závodem Mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu soudobých i historických vozidel a České Trofeje je Ecce Homo Šternberk hned následující víkend 4.-5. června.

Nejnovější články z kategorie

Související obsah

    Žádný přidružený obsah

Komentáře

logo

Registrované periodikum Státní technické knihovny pod ISSN 1801-1608
provozovatel & © 2012 milan schembera.cz a jiří koubek

Všechna práva vyhrazena

Jakékoliv užití obsahu, a to včetně převzetí článků, je bez souhlasu provozovatele zapovězeno, platí tu autorský zákon. Provozovatel si vyhrazuje právo zveřejnit pouze to, co sám uzná za vhodné a není povinnen se komukoli zpovídat, jelikož je tento portál v soukromém vlastnictví. Tento projekt NEBYL financován z prostředků Evropské Unie.

Kontakt na redakci  |  Máte zájem o inzerci, reklamu nebo námět na zlepšení?

schembera.cz repro dtp dovrchu.cz