Laudon 2011 - 3.9.2011

cz

Historie závodu

Na kopci Laudon se jezdilo již v roce 1974. Po oblastních a přeborových závodech se zde v roce 1984 poprvé jelo republikové mistrovství. Rok 1989 však tradici ukončil, ne však nadlouho, protože se zde mistrovství vrátilo v roce 1997.

První nám známý závod do vrchu poblíž Lanškrouna se uskutečnil dne 16.6.1974 a byl nazván "Závod do vrchu cestou Maxe Švabinského" u České Třebové - kopec dnes známý jako "Kozlov". V roce 1976 již známe závod započítávaný do oblastního krajského přeboru v závodech do vrchu na trati Laudon na trati mezi Albrechticemi a Štíty. Jméno Laudon dal kopci slavný generál, který přijel během sedmileté války v polovině XVIII. století do Lanškrouna. Zdejší Laudonův pobyt připomínal dnes již zrušený pomníček obětem války, tzv. Bílý kříž u silnice k Rudolticím a také vesnice Laudon (Mezilesí). Pořadatelé dokázali kvalitní prací povýšit postupně svůj závod až na úroveň československého mistrovství, které se zde poprvé jelo 2.9.1984. Trať tehdy měřila 4 kilometry a závod byl znám také pod jménem města Česká Třebová. Nepřetržitě se zde závodilo až do roku 1989 v tradiční zářijový termín. Potom bohužel byla tradice závodů přerušena. Poslední "předlistopadový závod" se jel na trati dlouhé 3820 metrů.

Zásluhou obnoveného pořadatelského sboru v čele s Karlem Kubů z Letohradu se závod konal v roce 1997, kdy se jelo již podle známého systému sobotního a nedělního závodu tentokrát již s podporou města Lanškroun a obcí Albrechtice, avšak stále na tomtéž kopci Laudon. Od té doby je tento podnik jedník z klenotů našeho domácího mistrovství. Délkou 4000 metrů patří i díky svému charakteru k našim nejlepším kopcům.

V roce 2009 převzal otěže pořádání již místní autoklub - AMK Laudon L.A. Svoji premiéru si vyzkoušel pořádáním závodu zařazeným do seriálu KW Berg Trophy a hnedle v prvním roce posbíral vavříny za nejlépe uspořádaný závod sezóny. Pro sezónu 2010 byl závod zařazen zpět do oficiálního Mezinárodního mistrovství České republiky, a to jak soudobých, tak i historických automobilů, ale na seriál jezdců bez licence nezanevřel a závod se pojede jako "spojený", tedy společně se seriálem Liqui Moly Berg Cup 2010.

Odkazy

Dokumenty

Související obsah

Komentáře

Michal Mikky Moravec

30.8.2011 14:19:22

pro pořadatele jako například pro mě to byl dost extrém zaklínovat 130 aut do každé jízdy navíc v extrémním počasí, jako v roce 2010.

Tereza Mazankova

29.8.2011 13:23:28

Tak tak.. musím souhlasit!!!!!!!!

Milan Faltus

29.8.2011 10:32:45

suohlasim :)

Milan Schembera

29.8.2011 7:30:32

Závodilo by se až do noci... :-)

Antonín Mucha

27.8.2011 17:48:00

Je škoda, že se na Laudonu nejede společně MČR a MMČR a LMBC 2011...starovka by byla plná, fandové a diváci spokojenější, kasa pořadatelů plnější atd....můj názor!!

logo

Registrované periodikum Státní technické knihovny pod ISSN 1801-1608
provozovatel & © 2012 milan schembera.cz a jiří koubek

Všechna práva vyhrazena

Jakékoliv užití obsahu, a to včetně převzetí článků, je bez souhlasu provozovatele zapovězeno, platí tu autorský zákon. Provozovatel si vyhrazuje právo zveřejnit pouze to, co sám uzná za vhodné a není povinnen se komukoli zpovídat, jelikož je tento portál v soukromém vlastnictví. Tento projekt NEBYL financován z prostředků Evropské Unie.

Kontakt na redakci  |  Máte zájem o inzerci, reklamu nebo námět na zlepšení?

schembera.cz repro dtp dovrchu.cz